Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – Twoja nieruchomość zachwyci innych
30 maja, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
18 lipca, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Nie od dziś wiadomo, że Internet daje nam całą masę opcji w kwestii promocji. Wygląda to na banał, ale w omawianym temacie sprawdzi się świetnie. Marketing internetowy to obecnie rzecz niezbędna dla kogoś, kto chce wypromować swoją firmę w sieci. W tym tekście opiszemy co to jest marketing w internecie i jak jego zastosowanie wpłynie na naszą firmę.

Żeby wgłębić się w tematykę połączoną z marketingiem internetowym, odświeżmy sobie najpierw czym jest sam marketing. Ogrom ludzi utożsamia to z promocją konkretnego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to wielopłaszczyznowa strategia, która ma przynieść efekty w postaci dotarcia z naszym produktem do możliwie najliczniejszej grupy Konsumentów. Aby wcielić plany w życie, trzeba przypilnować wielu składników, do których należą właściwa komunikacja z rynkiem, skuteczne narzędzia do promowania, sprecyzowanie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. W czasie trwania procesu, obligatoryjna będzie cykliczna analiza zmian na rynku i reagowanie na potrzeby Klientów.

Marketing internetowy – co musisz wiedzieć?

Dzięki rozwojowi technologii powstała charakterystyczna gałąź marketingu – marketing internetowy, nazywany też e-marketingiem. Czemu jest tak fundamentalny? Inwestorzy i właściciele korporacji otwierają się na działania w sieci, żeby skorzystać z atutów sieci internetowej i przekonać do siebie więcej Kontrahentów. E-marketing to ogół wszelkich kroków, które kojarzymy z tradycyjnej formy marketingu, ale do ich urzeczywistnienia użyjemy sieci internetowej. Jeżeli nasze działania będą właściwe, to w takiej sytuacji miejsce naszej firmy w internecie znacznie ulegnie poprawie, a nasz priorytetowy cel – promocja oraz kreowanie świadomości marki, idące w parze z jej pozytywnym postrzeganiem zostanie wypełniony. Głównym narzędziem, którego będziemy używać w marketingu w sieci jest strona www naszej firmy. Wśród podstawowych różnic pomiędzy tradycyjnym marketingiem, a marketingiem internetowym eksponujemy w pierwszej kolejności rolę Konsumenta. Nie będzie ona w tym przypadku bierna, przeciwnie, pozostaje on z nami w stałym kontakcie, poprzez m.in. wyrażanie poglądów na temat naszej pracy oraz wywieranie wpływu na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najczęściej spotykanych działań, z którymi spotkamy się przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron internetowych
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– blogi
– emailing

Omawialiśmy już dość obszernie pozycjonowanie stron www, zaś w tym tekście skupimy się na dwóch gatunkach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam dostarczyć dużo korzyści.

Content marketing – postaw na jakość

Ta dziedzina marketingu internetowego jest bardzo skuteczna, jeśli naszym celem jest znalezienie kolejnych Kontrahentów, lecz szczególnie –  zbudowanie z nimi wieloletnich i opierających się na wierności relacji. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing bazuje przede wszystkim na zamieszczaniu w internecie treści o możliwie jak najlepszej jakości. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednotorowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie emocji u Odbiorcy, który zdecyduje się zostać z naszą spółką na stałe. Jak zapewne wiecie sporo zależy także od naszej grupy docelowej. Myśl przewodnia musi być przystosowana do jej upodobań, obyczajów i co również istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing znajdziemy w różnych formach, np.:

– artykuły tematyczne,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma owszem znaczenie, lecz znacznie większą wagę powinniśmy przykładać do klasy upublicznianych przez nas treści. Jeżeli Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to w takiej sytuacji zwiększy to nasze widoki na bycie łatwiej zauważalnym w rezultatach wyszukiwania. Dbajmy o to, żeby treści były autorskie i kreatywne. Jak wynika z części tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czym jest?

Ta odmiana marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w szukanej specjalności, tudzież jest rozchwytywana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w Social Media, potrafi znacząco rzutować na potencjalnych Klientów. Jeśli chcemy wybrać odpowiedniego influencera należy się kierować dziedziną, w której działamy. Jeżeli chcemy propagować sklep z ciuchami, w takiej sytuacji dobrym pomysłem będzie zatrudnienie influencera, który redaguje bloga na temat mody.

We wskazaniu właściwego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Nie zapomnij o tym, aby przed wynajęciem osoby do lansowania Twojej marki, klarownie określić cele i przeanalizować jaki budżet możesz na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Zatrudnienie influencera musi być składnikiem większej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to temat rzeka. Moc korzyści, ale także mnóstwo pracy do zrealizowania, jeśli nasze działania ma odnieść sukces. Nasze działania winny być starannie ułożone, a potem bezustannie musimy reagować na zmieniające się trendy.

Więcej informacji o marketingu internetowym – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.