Cysterny do przewozu paliwa

Sprzątanie Toruń - Sprzątanie mieszkań - Sprzątanie domów - Sprzątanie biur - Sprzątanie Toruń cennik - Firma sprzątająca Toruń
Sprzątanie domu krok po kroku
Styczeń 17, 2017
Pozycjonowanie stron - Skuteczne pozycjonowanie - Pozycjonowanie ceny - Agencja SEO
Jak przebiega pozycjonowanie stron?
Styczeń 24, 2017

Drogowy dowóz paliw to najczęściej występujący sposób dostarczania tego typu ładunku obszernemu gronu odbiorców. Normy przewozu paliwa są ściśle zdefiniowane w prawie krajowym, europejskim jak i ogólnoświatowym. Ze względu na stan skomplikowania i duże niebezpieczeństwo, są to bardzo kompletne ustawy. Przepisy określają między innymi warunki techniczne pojazdów wykorzystywanych do transportu materiałów niebezpiecznych, wyjątki dotyczące przewozu, oznakowanie tych samochodów, typy środków niebezpiecznych i zasady ich kontroli. Sens tak skrupulatnego przedstawienia tematu jest jasny – likwidacja lub ograniczenie ryzyka związanego z przewozem, a także zminimalizowanie prawdopodobieństwa zaistnienia kolizji.

Bardzo często paliwo przewozi się w specjalnie zbudowanych cysternach. Autocysterny muszą realizować niezwykle restrykcyjne kryteria techniczne, aby transportowane w nich towary były ściśle zabezpieczone przed czynnikami materialnymi. Kierowanie takimi pojazdami nie jest proste i w tej kwestii szczególnie ważne są kwalifikacje prowadzącego, za równo te logistyczne, jak i techniczne.

W niniejszym materiale postaramy się dokładnie przedstawić modele cystern paliwowych. Jeśli jesteś początkującym kierowcą, te informacje będą idealnym dopełnieniem Twoich kwalifikacji.

Cysterny paliwowe – rodzaje

Cysterny na paliwo wyróżniają się przeważnie konstrukcją, wyposażeniem i możliwościami zastosowania. Występuje kilka podstawowych typów:

  • cysterny statyczne – są zdolne przewozić ponad 1000 litrów towarów płynnych. Niniejszy rodzaj jest trwale zintegrowany z samochodem lub stanowi nierozłączną część jego ramy.
  • cysterny przenośne – kubatura takich cystern jest większa niż 450 litrów. Odznaczają się multimodalnością, co oznacza, że mogą być w prosty sposób „dołączane” do różnych samochodów.
  • kontener-cysterna – jest to urządzenie samochodowe odpowiadające definicji kontenera, które łączy zbiornik wraz z oprzyrządowaniem ułatwiającym przemieszczenie kontenera-cysterny bez dużej zmiany jego położenia w przestrzeni.
  • cysterny odejmowalne – są to zbiorniki odmienne niż cysterny trwałe, ruchome i kontenery o pojemności większej niż 450 litrów, które są stworzone do tranzytu surowców wespół z ich wyładunkiem. Cysterny tego typu montuje się na naczepach pojazdów a ich odczepianie możliwe jest po wypróżnieniu substancji.

Wyposażenie cysterny paliwowej

Wyposażenie jakiejkolwiek cysterny zostało szczegółowo scharakteryzowane w takich dokumentach prawnych jak Umowa ADR, Zarządzenie Ministra Komunikacji drogowej w sprawie wymogów mechanicznych nadzoru technicznego, oraz Rozporządzenie Ministra Gospodarki w sprawie trybu weryfikowania umiejętności wymaganych przy obsłudze i pielęgnacji urządzeń technicznych. W każdej cysternie powinny się znaleźć takie podzespoły jak:

  • zawory denne – zainstalowane wewnątrz zasobnika bądź w kołnierzu przyspawanym. Stanowią podstawowe zamknięcie w cysternach. Zawory poruszane są z góry lub z dołu.
  • zewnętrzne zawory blokujące – zainstalowane u schyłku każdego przewodu rurowego spustowego. Są zamknięciem wstępnym dla cystern które zawierają w 3 części kodu literę A, oraz dodatkowym zamknięciem dla cystern zawierających w 3 części kodu literę B.
  • korki gwintowane – są umieszczane na końcach przewodów rurowych. Muszą być na tyle nieprzepuszczalne, aby zatrzymać zawartość cysterny.
  • przyłącza do załadunku – te elementy powinny być wyposażone w awaryjne spojenie do oddzielania nalewu. Ponadto powinny być wyposażone w tabliczkę wyprodukowaną z surowca wytrzymałego na rdze, obejmującą dane o nazwie producenta, numerze jednostki, dacie produkcji i aktualnego przeglądu mechanicznego, oraz wysokości ciśnienia wstępnego. Każde przyłącze musi zabezpieczać szczelność złączenia, przy jednoczesnym powstrzymaniu samoczynnego otwarcia.
  • zawory bezpieczeństwa – są to elastyczne wentyle bezpieczeństwa . Powinny być uruchamiane mechanicznie pod ciśnieniem obejmującym między 0,9 i 1,0 wartości ciśnienia testowego urządzenia.
  • urządzenia wentylacyjne – ich zadaniem jest zachowanie ciśnienia wewnątrz cysterny na poziomie ciśnienia atmosferycznego.
  • falochrony i przegrody – te akcesoria powinny być pofałdowane o powierzchni wgłębienia nie mniejszej niż 10 cm. Powierzchnia falochronów powinna obejmować nie mniej niż 70% profilu urządzenia. Falochrony i przegrody są czynnikami równoważącymi pojemnik.
  • izolacja cieplna – zabezpiecza transportowany ładunek przed wychłodzeniem, lub też podgrzaniem w zależności od gatunku transportowanego materiału. Izolacja może obejmować ochronę przeciwsłoneczną, jak i całkowitą osłonę zbiornika.

Nowe cysterny na paliwo to połączenie stabilnej budowy i pewnych elementów. Dobrej jakości składniki oprzyrządowania umożliwiają bezproblemową obsługę. Na dzień dzisiejszy z całkowitą pewnością możemy Wam polecić cysterny paliwowe Bioeco Sacim. Przedsiębiorstwo to może pochwalić się najnowszym modelem jednokomorowej, paliwowo-olejowej, najdogodniejszej w Europie, cysterny o przekroju eliptycznym, który zyskał dobre oceny w branży spedycyjnej. Firma Bioeco Holding gwarantuje nie tylko duży asortyment nowych cystern, ale także przyjazne warunki płatności.

Kup najlepszą cysternę na rynku. Wstąp na stronę i poznaj najnowszą ofertę: cysterny paliwo

Komentarze są wyłączone.