Nieszablonowe pomysły na konstruowanie stron rosną jak słynne „grzyby po deszczu”, bowiem coraz więcej Konsumentów w Polsce kupuje produkty poprzez internet, a do punktów stacjonarnych chodzą wyłącznie zaznajomić się z wytypowanym produktem (a mianowicie tym, jak on w rzeczywistości wygląda). Istnieją sytuacje, iż pełne biznesy przekierowują swoją działalność do wirtualnego świata, pozostawiając wolne lokale oraz licząc na pokaźne oszczędności. Oprócz tego każdy Klient w dużej części przypadków może liczyć na to, że wyrób jest naprawdę dobrej jakości, przykładowo żaden inny Klient go przed nim nie przymierzał. Małe oraz konkretne przedsiębiorstwa zgłaszają się więc do agencji reklamowych, by te zajęły się opracowaniem ekscytującej i prostej strony internetowej. Architekci stron wymyślają stąd coraz to nowe strategie, w większości bazujące na WordPressie.
Najwyraźniejszym kierunkiem w 2016 roku była unifikacja strony ilustracyjnej i ustawienia wszystkich szczegółów na stronie. W większości przypadków była ona rozbita na dwie czy trzy części, ale odbiorcy w mgnieniu oka się znużyli powtarzanymi wzorami. Wszelkie znane strony, m in. sklepów z ofertą samochodów, prezentowały się prawie tak samo, natomiast to z całą pewnością miało wpływ na sprzedaż. Aktualnie podział strony www, projektowanie grafiki i kolejnych motywów krótko mówiąc nie dokonuje się już na wspomnianych wytycznych. Webmasterzy zmierzają do zaprezentowania swoistych cech branży Klienta.
Kierunek ów stał się bardzo modny i polega na wykorzystaniu poprzez grafikę pełnej rozległości monitora. Po pierwsze – uwaga nabywcy wcale nie roztacza się na inne motywy, po drugie – zachęca perfekcyjnie zharmonizowaną grafiką do dalszego sprawdzania strony. Ekrany wstępne zapełnione są zupełnie grafiką, grafiką z treścią reklamową albo włącznikami akcji. Mogą być zastygłe albo spełniać rolę slydera. Dużym atutem jest to, iż owe segmenty dopasowują się do ekranów na laptopach i dużych monitorów. Dobrej jakości fotografię powinno zrobić profesjonalne studio graficzne.
Gigantyczna, wysokiej jakości grafika zaintryguje oko niejednego Odbiorcy. To rewelacyjny pomysł, by wzbogacić design strony www. Większość użytkowników jest wzrokowcami, dlatego jeszcze bardziej opłaca się w ten element zainwestować. Krótko mówiąc nie korzystajmy jednak z tzw. banków nieodpłatnych fotografii, zwłaszcza wtedy, kiedy nasza firma ma się doprawdy kojarzyć z profesjonalizmem. Lepiej poprosić o stworzenie fotografii dobremu grafikowi, który zatroszczy się o to, by wszystkie posiadały właściwy odcień i harmonizowały z projektem strony.
Material design to styl opierający się na horyzontalnych odcieniach i na użyciu świateł oraz cieni. Google zasugerowało się w tym przypadku typowym papierem i tuszem. Decydującym celem było zwiększenie zrozumiałości stron, jak i ulepszenie defektów, które były rozpoznawalne w trendzie flat. Mówiąc w skrócie, material design to: rozmieszczenie w trójwymiarze (zgodnie z gradacją komponentów), dynamiczne oraz perfekcyjnie wkomponowane odcienie (jeden ton główny oraz drugi ton dodatkowy, przykładowo do wyróżnień), instynktowne ikonki (maksymalnie naturalne, z nieskomplikowanymi zakończeniami prostych, z zastosowaniem proporcji 2dp), fotografie oraz wykresy wektorowe (dostrojone do charakteru strony; napis ulokowany na grafice musi koniecznie widnieć na gradiencie; nie powinniśmy przesadzić z przyciemnianiem) i typografia oparta o wzór Roboto.
Część użytkowników Internetu absolutnie nie dostaje od sprzedających tego, czego się domagają. Zaglądają na stronę www oraz co widzą? Nieinteresujący projekt logo, mnóstwo bezużytecznych tekstów (które mają szansę przewijać w nieskończoność), a na koniec są zaczepiani ulotkami informacyjnymi o tym, by zdecydowanie wpisać się do newslettera, wybierać z wielu rabatów (które na pewno za sekundę się skończą) czy omówić wszystko z ekspertem (który co minutę podłącza się na czacie oraz absolutnie nie jest to „żywa postać”). Odbiorcy potrzebują tego, żeby otrzymać psychiczną relację z produktem lub jeżeli to możliwe – ze sprzedającym. W ogóle nie chodzi tu o „targowanie się”, ale drogę zaufania. Doskonałym konceptem jest więc opowiedzenie cokolwiek o swej działalności gospodarczej. Ostatnio opisuje się to wyrażeniem „storytelling”, a więc wspominanie o tym, kim się jest, co jest w stanie zaoferować ten wytwórca itd. Owa postać reklamy w szybszym tempie trafia do klientów i daje lepsze rezultaty niżeli denerwujące okna, które wyskakują co chwilę.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się o wiele więcej, wejdź w odsyłacz obok – Agencja Toruń – a wynajdziesz dużo więcej informacji.