Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówek w mapach Google

Kubek termiczny contigo - Kubek termiczny na prezent najlepszy kubek do pracy
Kubek termiczny Contigo na każdą okazję
Wrzesień 3, 2020
Okna pasywne w budownictwie
Wrzesień 15, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki dostępne w mapach Google są dobrym narzędziem wspierającym zaistnienie na lokalnym rynku. Za sprawą map Google mamy dostęp do położenia firm z różnych branży. Dzięki temu użytkownik może bez przeszkód wyszukać sklep pełen potrzebnych produktów i usług. Żeby znaleźć się wśród firm w danej lokalizacji wystarczy założyć swoją wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Wśród wszystkich udostępnionych usług Google należy znaleźć funkcję Google Moja Firma i podążając za wskazówkami uruchomić profil. Każdy kolejny etap zbliża nas do przygotowania profesjonalnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić podstawowe dane jak nazwa przedsiębiorstwa czy jej położenie oraz dane kontaktu, a następnie je zatwierdzić. Wypełniona o odpowiednie informacje wizytówka jest przygotowana do użytku. Warto jednak wzbogacić ją o dodatkowe informacje dostępne w kolejnych zakładkach. Finalnym krokiem jest weryfikacja, aby wizytówka została całkowicie aktywna. Posiadając przygotowaną wizytówkę dobrze pomyśleć o pozycjonowaniu jej, aby była widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować swoją wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google oddziałuje wiele różnych czynników. W głównej mierze duży wpływ ma odległość od użytkownika. Chcąc znaleźć sklep lub usługi często kierujemy się tym, jak daleko znajduje się od miejsca zamieszkania, z uwagi na to wizytówka ma swoje zastosowanie szczególnie na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej potencjalnego klienta, tym większa szansa na lepszy wynik wyszukiwania. Obok tego ważna jest trafność oraz rozpoznawalność względem słowa kluczowego. Gdy firma jest pozycjonowana pod danym słowem kluczowym albo zawarta na jej stronie treść zgadza się z wyszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Możliwości zawarte w usłudze Moja Firma zapewniają wiele opcji, które mogą dodatnio wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Bazowe informacje jak nazwa, adres i telefon  należy uzupełnić o kolejne tak samo ważne dane, które pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do zapytania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki należy uzupełnić zgodnie z danymi ze strony internetowej. Ponadto w nazwie wizytówki można dodać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. Firma – pozycjonowanie wizytówek Google). Obok tego należy dołączyć kategorie i podkategorie, które wskażą Google oraz użytkownikom profil firmy, tj. jej charakter. Istotna jest także lokalizacja i obszary działania. W lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeżeli jednak gwarantujemy usługi poza miejscem siedziby (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy warto dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto, województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Niezwykle znaczące jest również pozyskanie atrybutów. Są to atrybuty zespojone z informacjami o firmie. Dla przykładu pokazują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu znajduje się parking albo czy została przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Niestety atrybutów nie uzupełniamy sami, ponieważ wstawiane są one na bazie dodanych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Same opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Znaczna część potencjalnych klientów nadal wartościuje opinie Google, dlatego lepiej się o nie postarać i co istotne, lepiej na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii istnieje większa szansa, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Dodaj usługi, produkty, unikalny opis i zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to idealne miejsce, aby opisać najistotniejsze atuty firmy, stosując najlepsze słowa kluczowe. Pierwsze 250 znaków pokazuje się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, dlatego najlepiej pochylić się nad tą częścią opisu. Co więcej dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google należy wpisać swoje usługi i produkty. Wypełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale także prawdopodobnie zachęci większą liczbę klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje również publikowanie zdjęć i filmów. Multimedia opublikowane w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla użytkowników, ale także umożliwiają napisanie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Częste wstawianie zdjęć znacząco oddziałuje na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Za pomocą wpisów w wizytówkach Google zaoferować użytkownikom ciekawych treści, które mogą sprawić, że chętniej przejdą do naszej strony albo wypróbowania usługi. Wpisy umożliwiają zamieszczenie treści do 1500 znaków i odsyłacz, jakim możemy linkować do wybranej strony, np. podstrony z usługami albo innego wybranego miejsca. Taki wpis w wizytówce oprócz tego, że będzie dostępny przez długi czas (w zależności od ustawień nawet na cały rok), może stać się składową marketingu treści, gdzie będziemy oferować klientom trochę ciekawej wiedzy z branży. Częsta publikacja będzie traktowana właściwie jak wpisy z bloga na stronie, dlatego warto zastanowić się nad zastosowaniem tego elementu.

Zdobywanie linków

Linki prowadzące wprost do wizytówki są dość istotnym elementem, który wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Z tego powodu warto rozpatrzeć się za branżowymi lub lokalnymi katalogami, forami, blogami, portalami czy pozostałymi źródłami, uznawanymi przez Google jako wartościowe, gdzie można umieścić link odsyłający. Dobry profil linków da Google sygnał, że warto umieścić wizytówkę w czołówce pozycji, ponieważ odsyłają do niej różne interesujące strony. Profil linków ma zatem korzystny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.