Pozycjonowanie lokalne – dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
Czerwiec 12, 2017
Kupujemy dom - co trzeba wiedzieć?
Kupujemy dom. O tym należy pamiętać
Listopad 1, 2017

W dzisiejszych czasach przekonujemy się, iż bez skutecznego wypromowania strony internetowej, widoki na sukces naszego biznesu są dosyć małe. Szczęśliwie, dzięki rozwojowi technologii, Google stworzyło wielowymiarowy system, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Konsumentów. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Interesantów z Twojego sąsiedztwa, niezbędne jest należyte wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ masa składników, które opiszemy w tym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z węższego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet jednej dzielnicy. Często jest tak, że narzędzie wyszukujące potrafi samodzielnie określić, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Możemy to bez trudu sprawdzić, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że poszukujemy biura nieruchomości. Jeśli osoba wyszukująca jest w tym momencie w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące doradzi nam najskuteczniej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Statystyki są jednoznaczne – przeszło 95% Odbiorców szuka priorytetowo przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, żeby mieć do nich łatwy dostęp. Należy poczynić co się da, aby znaleźli właśnie naszą firmę, gdyż ponad 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w niedalekiej przyszłości, a ponad 80% korzystających z smartfonów i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy oraz usługi. Gdy posiadasz restaurację działającą lokalnie, bezwarunkowo powinieneś zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Tak samo jak w temacie tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale szczególnie istotną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy regularnie dodawać teksty i zatroszczyć się o to, by publikacje były możliwie jak najlepszej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy teraz zastanowić się nad technikami, które będą specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Stworzenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby wieści o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – otoczmy opieką dane, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeżeli ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to wtedy wyszukiwarka może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Nade wszystko istotne będzie założenie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Służy ona do kreowania wizytówek firm, które działają na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zyskać? Poprawne pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , iż wyszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest zbyt złożone, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i określonej wiedzy.

Żeby dodatkowo zwielokrotnić swoje widoki na pozyskanie lokalnych Klientów, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać należycie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Powinniśmy wejść w rolę szukającego i zastanowić się, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najprościej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Następny krok, wzbogacamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy na bieżąco je aktualizować. Następnie ustalamy dla Twojej spółki unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, zazwyczaj w postaci nazwy firmy. Kiedy już zadbaliśmy o tamte elementy, pozostaje jedynie dobrać właściwą grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Co ważne – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość oraz jakość determinują to, na jakiej pozycji wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Jeśli uda nam się wypracować sporą liczbę pozytywnych opinii, to wówczas będzie to miało pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych Klientów oraz tworzenie przewagi nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy sposób, na ulokowanie się w rezultatach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie stron. Nie masz pojęcia od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne z pewnością pomoże Ci poczynić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.